fbpx
Strona główna > Blog > Jak się nie stresować? Poznaj 7 skutecznych sposobów!

Jak się nie stresować? Poznaj 7 skutecznych sposobów!

Zdjęcie wyróżniające artykuł o tym jak się nie stresować. Kobieta pije kawę na tle budynku.

Stres towarzyszy nam w różnych sytuacjach życiowych i jest naturalną reakcją organizmu na wyzwania oraz zmiany w otoczeniu. Niemniej jednak, gdy stres staje się chroniczny, może negatywnie wpływać na nasze prawidłowe funkcjonowanie oraz zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Dlatego ważne jest, aby nauczyć się radzić sobie ze stresem i znaleźć skuteczne strategie zarządzania nim. W artykule „Jak się nie stresować? Poznaj 7 skutecznych porad!” przyjrzymy się różnym technikom i praktykom, które mogą pomóc Ci nie stresować się nadmiernie.

Poznaj 7 sposobów na radzenie sobie ze stresem

Niezależnie od źródła, stres może powodować liczne konsekwencje, wpływa on na nasze samopoczucie, relacje z innymi oraz naszą wydajność w codziennych zadaniach. Dlatego ważne jest, abyśmy znaleźli skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem i minimalizowania jego negatywnych skutków. 

Jak zatem się nie stresować? Poniżej przedstawiamy siedem praktycznych porad, które mogą pomóc nam w obniżeniu poziomu stresu i poprawie jakości życia.

1. Zwiększ swoją akywność fizyczną

Jeśli czujesz, że jesteś zestresowany, regularna aktywność fizyczna może pomóc Ci w zmniejszeniu poziomu kortyzolu (hormonowi stresu) i poprawie nastroju.

Badanie (1) przeprowadzone wśród 185 osób wykazało, że uczestnictwo w ćwiczeniach aerobowych (bieganie, jazda na rowerze, taniec) 2 razy w tygodniu znacząco zmniejszyło ogólny poziom odczuwanego stresu oraz stresu związanego z niepewnością. Dodatkowo, regularna aktywność fizyczna istotnie zmniejszyła ilość zgłaszanych objawów depresji.

2. Zadbaj o swój sen

Dobra jakość snu odgrywa kluczową rolę w redukcji stresu oraz utrzymaniu dobrego samopoczucia. Odpowiednia ilość snu oraz jego jakość wpływają na naszą zdolność do radzenia sobie ze stresem oraz regulacji emocji. Gdy nie dostajemy wystarczającej ilości snu, nasz organizm może być bardziej podatny na stresujące sytuacje, a nasze zdolności poznawcze mogą być osłabione. 

Regularne występowanie zaburzeń snu może prowadzić do zwiększonego poziomu kortyzolu, hormonu stresu, co z kolei może prowadzić do pogorszenia się naszego stanu emocjonalnego.

3. Wprowadź odpowiednią suplementację

Istnieją substancje, które odgrywają kluczową rolę w reakcji organizmu na stres oraz w regulacji nastroju. Dlatego suplementacja może być istotnym elementem wpływającym na zdrowie psychiczne i zdolność radzenia sobie ze stresem.

Badania (2) sugerują, że niektóre suplementy diety mogą zmniejszać stres i poprawiać ogólny nastroju. Na przykład ekstrakt z ashwagandhy został udokumentowany jako skuteczny w zmniejszaniu poziomu kortyzolu i poprawianiu równowagi psychicznej.

Jeśli zależy Ci, aby się nadmiernie nie stresować, skorzystaj z właściwości opracowanego suplementu diety, takiego jak Human 2.0™. Produkt ten zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz 12 substancji wykazujących skuteczne działanie w redukcji stresu oraz poprawie wydajności mentalnej.

Human 2.0™ - Skuteczna redukcja stresu
Innowacyjna formuła Adaptive Resilience Technology zapewnia skuteczne wsparcie Twojej wydajności oraz redukując nadmiar hormonu stresu. Odblokuj swój potencjał dzięki Human 2.0™.

Wybierając Human 2.0™, dokonujesz wyboru nie tylko suplementu, ale także strategii wspierającej zachowanie spokoju, wzrost pewności siebie oraz poprawę zdolności kognitywnych. Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu opartemu na Adaptive Resilience Technology, masz możliwość osiągnięcia pełnego potencjału i funkcjonowania na wyższym poziomie w codziennym życiu.

4. Spędzaj więcej czasu z naturą

Spędzanie więcej czasu w otoczeniu natury może znacząco przyczynić się do redukcji nadmiaru stresu oraz poprawy ogólnego samopoczucia. Jeśli jesteś zestresowany lub szybko się denerwujesz to regularne przybywanie w naturalnym środowisku jest dla Ciebie wskazane. 

Badania przeprowadzone na przestrzeni lat wykazały, że nawet krótka obecność w naturalnym otoczeniu może przynieść korzyści zarówno dla zdrowia psychicznego, jak i fizycznego. Przegląd badań (3) potwierdził, że już 10 minut spędzonych na świeżym powietrzu w otoczeniu natury może pozytywnie wpłynąć na zmniejszenie poziomu stresu oraz zwiększyć uczucie szczęścia.

5. Spędzaj więcej czasu ze zwierzętami

Posiadanie zwierzęcia to nie tylko przyjemność, ale także skuteczna metoda, aby nadmiernie się nie stresować oraz poprawić swój nastrój i samopoczucie.

Bliski kontakt ze zwierzakiem, taki jak jak przytulanie czy głaskanie, pobudza uwalnianie oksytocyny – hormonu znanego z poprawy nastroju i redukcji stresu.

Badania (4) wykazują, że osoby posiadające zwierzęta, zwłaszcza psy, doświadczają większej satysfakcji z życia, posiadają lepszą samoocenę, odczuwają mniejsze poczucie samotności i lęku, oraz mają bardziej pozytywne nastroje.

Wspólne spędzanie czasu ze zwierzakiem może być również sposobem na uniknięcie stresu poprzez poczucie spełnienia, utrzymanie aktywności fizycznej oraz korzyści z towarzystwa.

6. Zadbaj o swoją dietę

Twoja dieta wpływa na cały Twój organizm także na Twoje zdrowie psychiczne. Składniki odżywcze jakie dostarczasz do organizmu mogą pomóc Ci w kontroli poziomu kortyzolu oraz  nie stresowaniu się w sytuacjach dla Ciebie niekorzystnych. Według przeglądu badań z 2022 (5) osoby, które spożywają dużo żywności przetworzonej, zawierającej dużo cukru, częściej doświadczają wyższego poziomu stresu.

Jeśli jesteś często zestresowany, może to skłonić Cię do objadania się i sięgania po przetworzone produkty, co negatywnie wpływa na Twoje ogólne zdrowie i nastrój.

Niedobór pożywnych, pełnowartościowych produktów w diecie może prowadzić do braków składników odżywczych niezbędnych do regulacji stresu i nastroju, jak magnez czy witaminy z grupy B.

Zmniejszenie spożycia wysoko przetworzonej żywności oraz zwiększenie ilości pełnowartościowych produktów spożywczych może pomóc w zapewnieniu organizmowi odpowiedniego odżywienia, co w efekcie poprawia odporność na stres.

7. Naucz się wypoczywać

Wypoczynek odgrywa kluczową rolę w redukcji poziomu stresu i poprawie ogólnego samopoczucia. Kiedy pozwalamy sobie na chwilę odpoczynku, nasz organizm ma szansę zregenerować się i odzyskać równowagę. Oto kilka sposobów, jak wypoczynek może pomóc Ci w redukcji stresu:

  1. Relaksacja umysłu: W czasie odpoczynku możemy skupić się na relaksujących aktywnościach, takich jak medytacja, czytanie książek, słuchanie muzyki lub praktykowanie jogi. To pomaga nam oderwać się od codziennych trosk i zająć umysł czymś przyjemnym.

  2. Regeneracja ciała: Podczas snu i odpoczynku nasze ciało ma szansę na regenerację. Wystarczająca ilość snu jest kluczowa dla zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego, ponieważ pozwala na odbudowę tkanek i układu nerwowego.

  3. Zmniejszenie napięcia mięśniowego: Regularny odpoczynek może pomóc w redukcji napięcia mięśniowego, które często towarzyszy stresowi. Możemy osiągnąć to poprzez relaksujące ćwiczenia fizyczne, takie jak stretching czy kąpiele w ciepłej wodzie.

  4. Odpoczynek od codziennych obowiązków: Przyjmowanie sobie czasu na odpoczynek oznacza również odcięcie się od codziennych obowiązków i zadań. To pozwala nam na złapanie oddechu i naładowanie baterii przed powrotem do codzienności.

  5. Poprawa samopoczucia: Odpoczynek daje nam szansę na zrelaksowanie się i cieszenie się chwilą. To może pomóc w poprawie nastroju i zwiększeniu poczucia szczęścia i zadowolenia z życia.

Wypoczynek jest niezwykle istotny dla redukcji stresu i utrzymania równowagi psychicznej i fizycznej. Dlatego warto regularnie planować czas na odpoczynek i dbać o siebie w ten sposób.

Podsumowanie

Nauka tego, jak się nie stresować jest kluczowa dla zachowania równowagi psychicznej i fizycznej w dzisiejszym szybkim tempie życia. Istnieje wiele skutecznych sposobów wymienionych powyżej na radzenie sobie ze stresem, takich jak regularna aktywność fizyczna, zdrowa dieta, odpowiednia ilość snu, odpowiednia suplementacja. Dodatkowo, spędzanie czasu na zewnątrz w kontakcie z naturą oraz posiadanie zwierząt może również pomóc w redukcji stresu i poprawie nastroju.

Bibliografia

  1. Herbert C, Meixner F, Wiebking C, Gilg V. Regular Physical Activity, Short-Term Exercise, Mental Health, and Well-Being Among University Students: The Results of an Online and a Laboratory Study. Front Psychol. 2020 May 26;11:509. doi: 10.3389/fpsyg.2020.00509. PMID: 32528333; PMCID: PMC7264390.
  2. Ashwagandha: Is it helpful for stress, anxiety, or sleep? [National Library od Medicine]
  3. Meredith GR, Rakow DA, Eldermire ERB, Madsen CG, Shelley SP, Sachs NA. Minimum Time Dose in Nature to Positively Impact the Mental Health of College-Aged Students, and How to Measure It: A Scoping Review. Front Psychol. 2020 Jan 14;10:2942. doi: 10.3389/fpsyg.2019.02942. PMID: 31993007; PMCID: PMC6970969.
  4. Thelwell ELR. Paws for Thought: A Controlled Study Investigating the Benefits of Interacting with a House-Trained Dog on University Students Mood and Anxiety. Animals (Basel). 2019 Oct 21;9(10):846. doi: 10.3390/ani9100846. PMID: 31640244; PMCID: PMC6826684.
  5. Lane MM, Gamage E, Travica N, Dissanayaka T, Ashtree DN, Gauci S, Lotfaliany M, O’Neil A, Jacka FN, Marx W. Ultra-Processed Food Consumption and Mental Health: A Systematic Review and Meta-Analysis of Observational Studies. Nutrients. 2022 Jun 21;14(13):2568. doi: 10.3390/nu14132568. PMID: 35807749; PMCID: PMC9268228.
F.A.T™
109,00 zł
Human 2.0™
79,90 zł
GymGain™
129,00zł
Wpisy
Shopping Cart

GRATULACJE!

OTRZYMUJESZ RABAT W WYSKOŚCI 20zł

TWÓJ KOD RABATOWY: 7ar95
WSPIERAMY PROCES REDUKCJI MASY CIAŁA!
Zamów 2 sztuki suplementu na odchudzanie F.A.T™ i wpisz w zamówieniu swój unikalny kod rabatowy o wartości 20 zł. Zakupione 2 sztuki F.A.T™ pozwolą Ci na 2 miesiące skutecznej redukcji!
TWÓJ CZAS jest teraz!